0
شما محصولی در سبد خرید ندارید.
بستن

5 نکته تاثیر گذار در هنر دی جی کردن

5 نکته  تاثیر گذار در هنر دی جی کردن

هنر دی جی کردن مدت زمان زیادی را از روز های اولیه که با هیپ هاپ شروع شد طی کرده است و به سمت دی جی اسکرچ مدرن هدایت شد. دی جی Larry Levan کسی بود که برای اولین بار در یک کلاب شبانه دو رکورد را هم زمان به صورت یکپارچه ارائه داد. امروزه در تکنولوژی و ابزاری که مورد استفاده ی دی جی ها می باشد نیز تغییرات بسیاری به وجود آمده است. شاید ما دیگر خیلی از ترن تیبل Technics 1200 به عنوان استاندارد این صنعت استفاده نکنیم، اما اصول تبدیل شدن به یک دی جی فوق العاده خیلی تغییر نکرده است. امیدوارم که این راهنمایی ها به شما در بهبود مهارت هایتان کمک کند و جدا از کسانی که متظاهر می باشند معنای واقعی دی جی کردن را درک کنید. چون هیچ چیز بدتر از دیدن دی جی نیست که یک جفت هدفن داشته باشد ولی هرگر از آنها استفاده نکند یا آن دی جی که فقط ترک های پر مخاطب را پخش کند، در این صورت شما با یک لیست پخش آماده فرقی ندارید.

1-یادگیری نحوه ی میکس کردن

منطور ما این نیست که برای 8 بار دو ترک را همزمان بکوبید یا با استفاده از یک کلید Sync شروع کنید و دو ترک را مانند پتک بهم بکوبید. این طرز تفکر اشتباه است. میکس کردن در مورد لایه بندی دو یا سه ترک به اتفاق هم به طوری که نه تنها جریان یکپارچه ای داشته باشند بلکه باید یک قطعه ی موسیقی جدید را در این فرایند خلق کنید. هنگام میکس کردن ست خود همیشه به بیس لاین ها و لایه بندی پرکاشن ها به همراه هم خوب گوش کنید تا متوجه شوید که ان ساختار پر انرژی چطور می باشد تا در میکس هایتان کمک کند.

2-اکولایزر ها و فیلتر ها

هیچ چیز بدتر از یک دی جی جدیدی نمی باشد که نمی داند چطور به درستی از اکولایزر ها و یا فیلتر ها بر روی هر ترک استفاده کند. هنگامی که شما در حال رها کردن یک اکولایزر برای ایجاد تنش هستید، ایده ی خوبی است که با استفاده از آن به بخش دیگری از ترک منتقل شوید. این کار کمی چاشنی موسیقی را بیشتر می کند و می تواند هیجان جمعیت را بالا ببرد. اما بیهوده و بی هدف در وسط ترک این کار را نکنید فقط به دلیل اینکه فکر کنید الان نیاز است تا کاری انجام دهید. مانند اکولایزر ها، فیلتر ها نیز همین کار را می کنند و تنش ایجاد می کنند که هرکدام شخصیت خاص خودش را بر روی صدا ایجاد می کند.

3-اظهار وجود کردن در پشت دک ها

در این روز ها دو کار افراطی وجود دارد که واقعا به نظر می رسد برای نشان دادن تسلط بر استیج دی جی می باشد. اولین مورد، تحرک بیش از حد در اطراف استیج، بالا پایین پریدن، نشان دادن علامت قلب و چرخاندن مفرط دو مشت خود در هوا می باشد. و دومین مورد این است که شبیه کسی نباشید که متادون مصرف کرده است و تمام مدت فقط به لپ تاپ یا CDJ ها خیره شده است. تعادل بین این دو مورد را برقرار کنید کمی تحرک داشته باشید و ارتباط خود با جمعیت را حفظ کنید و کار خود را به عنوان یک دی جی به خوبی انجام دهید. مانند یک دختر 18 ساله ای نباشید که در اولین اجرای زنده اش بر روی دراگ می باشد و به دور از همه ی کار های کلیشه ای مانند نشان دادن قلب یا هرم، نگه داشتن مداوم مشت ها در هوا... باشید. این کار ها جذاب است اما ممکن است نزد دیگر دی جی ها با این چرندیات مسخره شوید و طرفدار های حرفه ای کمی داشته باشید.

4-موسیقی که شما پخش می کنید

من فقط یک توصیه برای این موضوع دارم، موسیقی را پخش کنید که شما واقعا دوست دارید آن را به سبک خودتان پخش و میکس کنید. اگر از پخش کردن هاوس های تجاری لذت می برید پس همان را پخش کنید. ترک های پر بازدید را فقط به دلیل اینکه در چارت بیت پورت بوده اند، یا در ساندکلود بازدید بالایی داشته اند، پخش نکنید. من بار ها و بار ها دی جی هایی را دیده ام که فقط ترک های موفق را پخش می کنند و برای میکس کردن و یا خلق یک ست منحصر به فرد نه وقتی می گذارند و نه تلاشی می کنند.

5-رفتار شما

اگر شما در یک کلاب/فستیوال/مهمانی دی جی می کنید و برای اینکار هزینه و وقت می گذارید، یک حرفه ای هستید و باید مانند یک شماره یک رفتار کنید. هیچ چیزی حرفه ی دی جی شما را تحت شعاع قرار نمی دهد جز اینکه در حین اجرا شلوغ کاری و زیاده روی کنید، این کار باعث می شود که وظیفه ی اصلی خود را به درستی انجام ندهید و خرابکاری به بار آید. برای جمعیت جذاب باشید، حتی زمانی که مردم از شما می خواهند تا کپسول های اکسیژن را باز کنید، فقط لبخند بزنید و به علامت رضایت سر تکان دهید. اگر شما شهرت را فقط بخاطر تفریحات کاذب/شهوترانی/کارهای احمقانه بخواهید هیچکس برای دیدن اجرای شما تمایل نشان نمی دهد. و دیگر دی جی ها از شما متنفر می شوند و این تنفر گسترش می یابد.

منبع: دی جی سنتر، هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

نظر خود را ارسال کنید